Mini-diamantforløb: vredeshåndtering
Mini-diamantforløb: vredeshåndtering
Co-teaching forløb i klasserummet, hvor konsulenter fra PPR introducerer en række metodiske tilgange som klassens personale kan anvende i elevkontakten
Målgruppe:
0.-3.klasse
Indstillet eller konsultativ ydelse:
Konsultativ ydelse
Formål:
Co-teaching forløb i klasserummet, hvor konsulenter fra PPR introducerer en række metodiske tilgange som klassens personale kan anvende i elevkontakten.
Formålet er, at eleven oplever sig selv og sine handlinger meningsfulde, at almengøre følelsesmæssige reaktioner og udtryk, særlig vrede og vredeshåndtering, og styrke fællesskabets forudsætninger for inklusion.
Teoretisk og metodisk tilgang:
Inspireret af neuropsykologi, tilknytningsteorier, social udviklingspsykologi og traumeforskning.
Omfang:
8 sessioner á 2 timer + formøde á 2 timer med pædagogisk konsulent og anden faglig konsulent
Visiteret ydelse:
Kontakt psykologfaglig leder ved PPR, Jacob Bogh Sønderby, tlf. 62 23 45 33.
Krav om aktiv ledelsesinvolvering fra skolen.